Zobacz schemat organizacyjny - pdf
REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZB ABK W SIANOWIE
I . Zakres działania i zasady funkcjonowania Zakładu Budżetowego Administracji Budynków Komunalnych w Sianowie. 1. Zakład Budżetowy Administracji Budynków Komunalnych w Sianowie dalej zwany Zakładem realizuje zadania Gminy w zakresie administracji i eksploatacji budynków mieszkalnych stanowiących własność Gminy oraz wspólnot mieszkaniowych, utrzymania chodników ,dróg gminnych , terenów zielonych, kanalizacji deszczowej na terenie miasta, cmentarzy komunalnych na terenie gminy Sianów oraz administrowaniem obiektów sportowych w Sianowie. 2. Zakład działa pod jednoosobowym kierownictwem zgodnie z zatwierdzoną przez Burmistrza Gminy i Miasta strukturą organizacyjną. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Burmistrz Gminy i Miasta . Burmistrz Gminy i Miasta ustala Dyrektorowi Zakładu wysokość wynagrodzenia.
II. Uprawnienia Dyrektora. Do wyłącznych kompetencji Dyrektora należą: 1/ Dyrektor Zakładu reprezentuje Zakład na zewnątrz, 2/ Dyrektor Zakładu przedkłada Burmistrzowi sprawozdanie z działalności Zakładu oraz sporządza plan finansowo- rzeczowy na rok przyszły, 3/ Dyrektor podejmuje decyzje majątkowe w zakresie zwykłego zarządu, 4/ Dyrektor Zakładu jest upoważniony do dokonywania czynności prawnych samodzielnie w imieniu Zakładu w granicach pełnomocnictwa udzielonego mu przez Burmistrza Gminy i Miasta Sianów, 5/ Dyrektor Zakładu zatrudnia i zwalnia pracowników w ramach struktury zatrudnienia uchwalonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Sianów , 6/ Dyrektor Zakładu określa wysokość wynagrodzenia pracowników zgodnie z regulaminem wynagrodzeń, 7/ Dyrektor Zakładu opracowuje zakresy czynności pracowników administracyjnych i czuwa nad ich prawidłowym wykonaniem. 8/ Podczas nieobecności Dyrektora jest on zastępowany przez wyznaczonego pracownika , który uprawniony jest do podpisywania pism nie wykazujących znamion zobowiązań.
III. Szczegółowy zakres działalności Zakładu.
Zakład w zakresie wykonywania swej statutowej działalności wykonuje wszystkie czynności związane z zarządzaniem zasobami mieszkaniowymi na terenie Gminy i Miasta, a w szczególności : 1/ Utrzymuje budynki i lokale , obiekty oraz urządzenia towarzyszące w należytym stanie technicznym , w miarę posiadanych środków finansowych. 2/ Prowadzi okresowe przeglądy budynków , lokali i urządzeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 3/ Określa zakres i wielkość napraw obciążający najemców. 4/ Sporządza roczne plany rzeczowe napraw profilaktyczno- konserwacyjnych budynków i ich otoczenia. 5/ Typuje budynki i tereny do napraw gruntownych ,modernizacji oraz rozbiórki. 6/ Wykonuje naprawy profilaktyczno- konserwacyjne w budynkach - siłami własnymi, bądź obcymi. 7/ Świadczy siłami własnymi usługi remontowo- budowlane , transportowe. 8/ Opracowuje cenniki na usługi remontowo- budowlane, transportowe i inne. 9/ Zakład przyjmuje obiekty do eksploatacji i przekazuje najemcom lokale mieszkalne i użytkowe oraz sporządza i prowadzi związaną z tym dokumentację. 10/ Zakład prowadzi windykację bieżących i zaległych czynszów i opłat dzierżawnych 11/ Zakład pobiera od najemców co najmniej raz w roku oświadczenia najemcy i dokonuje korekty opłat wynikających z tego oświadczenia. 12/ Zakład prowadzi akta każdego lokalu ,w skład których wchodzą: - kartoteka lokalu, - protokół zdawczo-odbiorczy, - aktualne oświadczenie najemcy, - umowa najmu, dzierżawy, - karta wymiaru opłat, - aneksy do umów. 13/ Zakład prowadzi dokumentację przygotowawczą i opiniującą wymaganą przy sprzedaży lokali użytkowych i mieszkalnych. 14/ Zawiera umowy o adaptację lokali gospodarczych i innych na lokale mieszkalne z wyłonionym przez Burmistrza Gminy i Miasta w Sianowie najemcą.
IV. Zawieranie umów .
Zakład zawiera umowy najmu , o adaptację , dzierżawy, dostawę energii cieplnej , energii elektrycznej, wody, wywozu nieczystości stałych i płynnych, czyszczania ulic i chodników czyszczenia kominów, ubezpieczenia oraz roboty remontowe i realizuje te umowy. W imieniu Zakładu umowy zawiera Dyrektor.
V. Utrzymywanie porządku i czystości na administrowanym terenie.
Zakład odpowiada za utrzymanie porządku i czystości na administrowanym terenie , w szczególności za : 1/ zbiórkę i wywóz odpadów użytkowych i nieużytkowych, 2/ zamiatanie , gromadzenie oraz wywóz nieczystości z pomieszczeń wspólnego użytkowania, terenów niezabudowanych wzdłuż nieruchomości / chodniki, place/ oraz dróg gminnych w Sianowie, 3/ konserwację osadników i kanałów kanalizacji deszczowej, 4/ usuwanie śniegu , błota ,usuwanie śliskości zimą z terenów administrowanych oraz dróg gminnych w Sianowie, 5/ zabezpieczenie przed nielegalnym zajmowaniem lokali, piwnic i pomieszczeń gospodarczych, 6/organizację deratyzacji i dezynfekcji obiektów i pomieszczeń zagrożonych przez gryzonie i insekty,
VI. Pozostałe zadania. 1/ Zakład administruje cmentarzami komunalnymi na terenie gminy łącznie z utrzymaniem czystości i właściwą ich eksploatacją, 2/ Zakład zajmuje się pielęgnacją i utrzymaniem terenów zielonych na terenie miasta, 3/ Zakład pobiera opłaty targowe zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej na terenie miasta, 4/ Zakład sprawuje nadzór nad wykonaniem umowy dzierżawy kotłowni osiedlowej przy ul. Słowackiego, 5/ Zakład administruje obiektami sportowymi przy ul. Strzeleckiej 11 w Sianowie , 6/ Świadczy usługi transportowe , w tym dowóz dzieci do szkół, wynajmuje i organizuje pracę pojazdów: autobusu , ciągników oraz innych sprzętów, 7/ Pobiera opłaty za reklamy na budynkach i terenach będących w administracji Zakładu.
Załącznik: 1/ schemat organizacyjny ZB ABK
|